Blue Drop: RECENZE

13. ledna 2015 v 17:31 | Dahaka |  Blue Drop
Blue Drop: Tenshi-tachi no Gikyoku patří ke klasickým anime v yuri žánru. Jelikož se jeho překlad zastavil po pár dílech, rozhodli jsme se ho ujmout my a přeložit anime celé od začátku. Yuri je totiž náš oblíbený žánr a toto anime slibovalo zajímavý mix školního života na dívčí internátní škole Kaio, ale obohacen o sci-fi prvek. A to bylo rozhodně lákavé.

Anime dostalo na podzim roku 2007 13 klasických dílů a vzniklo na motivy povídkové mangy Yoshitomiho Akihita z roku 2005. Tento autor se rozhodně nebojí zajímavě podaných anime s jistým yuri prvkem, které okořeňuje sci-fi, například jako jeho manga a potažmo i anime Eat-Man `98.

Režie Blue Drop se ujal Masahiko Ohkura a předvedl nám poměrně rozvláčný, pomalu plynoucí příběh hlavní hrdinky Mari. Ta žila dlouhé roky u babičky, protože jako jediná přežila obrovské neštěstí na ostrově Kamioka a přišla tak o rodiče. Babička však Mari vyšle do světa a nechá jí zapsat na dívčí akademii Kaio, aby si Mari našla kamarádky ve svém věku. Mari z toho z počátku není zrovna nadšená, ale brzy se spřátelí s ostatními dívkami na koleji. Zde také potkává krásnou premiantku třídy Hagino, která je opředena mnoha záhadami. Jak se zdá, obě dívky už se v minulosti potkali.

Hagino totiž není člověk, ale pochází z mimozemské rasy zvané Arume , která přišla na zem obsadit planetu. Hagino však pro Zemi takový osud nechce. Neustále jí trápí vina toho, že způsobila onu nehodu na ostrově Kamioka. Dokáže to Mari přiznat?

Hagino se otočí proti vlastní rase Arume a rozhodne se lidi a hlavně Mari chránit. Válce mezi Arume a lidmi však nejspíš zabránit nedokáže.

Anime vypráví příběh jen jedné z povídkových mang, jejichž děj je zasazen na začátek válečného konfliktu a ukazuje nám, jak to vše vlastně začalo (ostatní mangy jsou už zasazené do období, kdy Arume Zemi obsadili). Yuri prvek v anime je poměrně minimalistický a nevýrazný, stejně jako romantika mezi hlavními hrdinkami, která není skoro hmatatelná, takže je anime vhodné i pro ty, kteří příliš žánru yuri nefandí, nebo s ním teprve začínají.

Anime sleduje povětšinu času jen všední život na akademii Kaio a připomíná tím tak klasická anime podobného žánru. Ale anime se nespecializuje jen na ústřední dvojici hrdinek. Prostor dostane i pár vedlejších postav, převážně pak nesmělá Kozuki.

Sci-fi linie byla rozhodně povedená, byla však poměrně zatlačena do pozadí po většinu děje, což byla velká škoda. I tak se zde objevoval další yuri pár z řad Arume, které jsou rasou jednopohlavní- tedy jsou to jen ženy. Byla to Azanael a její milovaná Onomil, která obětovala svůj život při neštěstí ostrova Kamioka. Azanael se tedy bude snažit najít svou pomstu za smrt své milované. Ke konci se příběh zhušťuje akcí, dostává se do anime podobenství s Johankou z Arku a více se projeví i hlavní záporná ženská postava. Divák brzy vytuší, že se blíží tragický konec. Zde sice nemůžeme čekat sladký happy end, o to je ale příběh reálnější a lépe vyzní.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.