RECENZE: Akuma no Riddle

1. července 2014 v 10:59 | Dahaka |  Akuma no Riddle
Stručné a trefné shrnutí anime série Akuma no Riddle od Dahaky.

Když před pár měsíci začaly prosakovat první informace o novém akčním yuri anime, bylo hned rozhodnuto, že se tohoto projektu ujme náš překladatelský tým. Překrásná animace a příběh, který se držel manga předlohy od autorky Yuny Kougy, která stvořila například mangu Loveless, (kterážto sice byla yaoi, ale měla zakombinován i pěkný yuri pár), sliboval výtečnou podívanou a možná už konečně nějaké nové dobré yuri anime. Keizou Kusakawa rozhodně odvedl dobrou práci při režii anime, ale stále mu v tom "cosi" chybělo.

To "něco" byl především slibně vypadající yuri prvek, kterého jsme se však ve výsledku nedočkaly, což byla obrovská škoda. Ale přesto anime ukázalo jiné přednosti.

O ději:

Ichinose Haru vypadá jako normální studentka, která nastupuje na novou školu. Ale vše se má naprosto jinak. Haru nastupuje totiž do Černé třídy, do které je pozváno jen dalších 12 mladých dívek, které jsou však ve skutečnosti nájemné vražedkyně. A všechny mají jen jediný úkol, jen jediný cíl. Zabít Haru! Pokud uspějí, budou si moci přát jedno přání, které jim bude mocnou organizací stojící ve stínech splněno. Ale i zde existují jistá pravidla.

Proč je Haru tolik důležitá a proč musí zemřít?

Haru však v černé třídě potkává Azumu Tokaku, která se s Haru spřátelí a rozhodne se jí před ostatními vražedkyněmi ve třídě chránit. Podaří se jí však uspět? A jak se bude vyvíjet vztah mezi Tokaku a Haru?

Anime pochází z roku 2014 a na začátku jara bylo jednou ze sledovaných novinek. Jen 12 dílů slibovalo velmi rychlý, tajuplný a dynamický rozjezd a nejspíše i mnoho akce, což se nám i v přiměřené míře dostalo. Díly byly však více méně epizodní, v každém hrála prim jedna z 12 vražedkyň, která se snažila splnit svůj úkol a zabít hlavní hrdinku. Každá měla ten svůj styl a způsob. Ale celkově jsme se příliš o hlavní hrdince Haru nedozvěděli, ani o tom, co stálo za pozadím příběhu. Vše bylo jen nastíněno.

Zato jsme se toho mnoho dozvěděli o našich ostatních postavách, kdy každá z vražedkyň měla svůj flashback, aby divák pochopil její motivaci a osud. Každý z diváku si tak může najít tu svou oblíbenkyni, protože jsou všechny velmi rozmanité.

Překvapivé ukončení anime a příjemně vyznívající dovětek byl sice pro diváka jistě dobrý, ale příliš se k tomuto anime nehodil. Jako kdyby anime nutně tlačilo na to, aby měl příběh "dobrý" konec. Bohužel v tomto případě byl tento dobrý konec trochu jako pěst na oko a znevážil většinu děje anime.

Pokud se jedná o hudební stránku, velmi pěkný podkres při akčních scénách šel poznat. Skvělé rockové předěly a výborný zapamatovatelný opening od Maayi Uchidy, který si nebral servítky jasně ukázal, že tohle nebude žádná jemná záležitost.

Pokud šlo o endingy, vyřešili to tvůrci vcelku zajímavě tím, že každá ze 12 seiyuu si nazpívala jeden opening pro svou postavu, aby se tak umocnil každý díl, který náležel většinou jen jedné z hrdinek a její touze uspět.

Animace od studia Diomeda, které je sice velmi zkušené na poli výrazné animace, málokdy se však pouští samo do svých projekt, byla rozhodně největším tahounem tohoto anime. Překrásné reálie a ještě propracovanější vzhled postav, byly velkým lákadlem už v trailerech a různých upoutávkách na toto anime. Když k tomu přidáte i povedeně zpracované dynamické souboje a velkou rozmanitost používaných zbraní, vyjde z toho pěkný akční kousek, který sice nezaujme každého, ale rozhodně je to něco trochu jiného. Taková malá jednohubka s mírným yuri nádechem, která sice příliš nepřekvapí svým dějem, ale velmi pěkně se na ní bude dívat.

3 lidé ohodnotili tento článek.